General error Textpattern Error: Data too long for column 'page' at row 1 on line 95
Tag error: <txp:article_custom section="dari" category="video" limit="1"> ->  Textpattern Error: Incorrect DATETIME value: '0000-00-00 00:00:00' while parsing form None on page dari
Tag error: <txp:article_custom id="225"> ->  Textpattern Error: Incorrect DATETIME value: '0000-00-00 00:00:00' while parsing form None on page dari
Counter Narcotics Justices Center (CNJC): هرآنچه به انسان ضرر می رساند ازنظراسلام مردود است

هرآنچه به انسان ضرر می رساند ازنظراسلام مردود است

2020-11-08 CNJC Photo

 

استعمال، کشت وقاچاق مواد مخدر وسایر مشروبات الکولی از دیدگاه دین مقدس اسلام ممنوع قرار داده شده اند.

دین اسلام پیروان خودرا از استعمال مواد مخدروسایرمسکرات نشه آور منع نموده وکسانیکه از این امر اجتناب نمیکنند، مرتکب گناه می شوند.

به باورعلمای دینی، استعمال هرنوع مسکرات که عقل انسان را زایل می سازد حرام بوده وکسانیکه  درکشت، قاچاق، ترویج واستعمال مواد مخدر سهیم هستند دین اسلام برای شان مجازات درنظرگرفته است.

آنان میگویند که شخص معتاد از نظر ذهنی و جسمی ناتوان بوده ،نه تنها در میان خانواده و جامعه به حیث یک موجود علیل وناتوان معرفی شده ، بلکه سر انجام منفور جامعه شمرده میشود.

 به باور علماء ، هرمسلمانی که مغایر دساتیر و هدایات ارزشمند دین اسلام بخصوص مواد نشه آور که جداٌحرام بوده، عمل نماید، مستوجب مجازات میباشد.
 دستوردین مقدس اسلام اینست که یک مسلمان ازمواد مخدرومسکرات یعنی هر آنچه عقل انسان را زایل وازحالت عادی برمیگرداند ، اجتناب نماید، در غیر اینصورت گنهکار شمرده شده و به کیفر اعمال خود میرسد.

مولوی مصعب منهالی، یکتن ازعالمان دین وخطیب یکی ازمساجد شهرکابل ،پیرامون اضرار مواد مخدر به مجلۀ آگاهی گفت:((دین مبین اسلام قبل ازاینکه انسان به بیماری مبتلاگردد وقایه مرض را میکند ،تقرب به مرض واسباب که مرض را به انسان عارض می سازد از آن انسان را منع می سازد .))

این عالم دین میگوید که پیامبر اسلام صلی الله علیه وسلم ،همچنان فرموده که نه تنها استفاده ازمواد مخدر، بلکه کشت ، خرید وفروش وسایرمعامله کردن آن نیز گناه وحرام میباشد.

وی اضافه کرد که مواد مخدر دومشکل اساسی را دروجود انسان ایجاد میکند یکی عقل که جوهراساسی انسان است ،آن را ازمیان برمیدارد؛ دوم جسم انسام را ضعیف ونحیف می سازد بناً چنین انسانی  که عقلاً وجسماً دچارمشکلات گردد؛ نه حق خدا را ادا کرده میتواند ونه برای دیگرهمنوعانش مصدر خدمت شده میتواند.

به باور موصوف، یک انسان زمانی صاحب کرامت میتواند باشد که حق خدا وهم حق بشر را بجا کرده بتواند وخدا را بگونه که لازم است بشناسد اما انسانی که ازمواد مخدر استفاده میکند قطعاً نمیتواند حق خدا وحق بشر را بجا آورد بناً استعمال مواد مخدر ازنظراسلام کاملاً ممنوع قرارداده شده است .

این عالم دین خاطرنشان ساخت که دین مقدس اسلام برای کسانی که درکشت، قاچاق، ترویج واستعمال مواد مخدر ومشروبات الکولی آلوده هستند  حد تعیین کرده است .
وی همچنان گفت که دین مقدس اسلام رهنمودهای دراین مورد دارد که در مرحله اول نصیحت وتربیه اسلامی است که یک انسان در بدبختی وارد نشود .

آقای منهالی می افزاید که استفاده ازمواد مخدر تاثیرات خود را بالای دین ومذهب نیز دارد ؛مثلا: (( طبعاً افراد که معتاد به مواد مخدر هستند هم ازدین می مانند وهم روشهای مذهبی را انجام داده نمی توانند بناً افراد معتاد کسانی هستند، دین گریز وبیگانه ازدین .

این عالم دین همچنان ابرازداشت که دین مقدس اسلام هرآنچه عقل را زایل بسازد جواز نداده وهمین قسم شراب را حرام قرارداده است چراکه عقل انسان را تحت تاثیر قرار میدهد وانسان مشروب کارهای غیر ارادی انجام میدهد وهمچنان موادمخدرنیز تاثیر مشابه را بالای عقل انسان دارد .

وی علاوه کرد که ازنظردین اسلام استعمال،خریدوفروش وکاروبار مواد مخدر جواز ندارد چراکه استعمال مواد مخدر نه تنها که بالای جسم وعقل استعمال کننده آن تاثیر منفی می گذارد بلکه دیگراعضای فامیل وحتی جامعه را دچار مشکلات روانی واقتصادی می سازد .

این عالم دین خاطرنشان ساخت که درکشورما قوانین مناسبی برای جلوگیری ازاستعمال وتهیه مواد مخدر وجود دارد که اگر این قوانین تطبیق شود یقیناً درکاهش کشت،قاچاق،ترویج ومعتادین مواد مخدر تاثیر خوب میتواند داشته باشد ومسوولیت تطبیق قوانین وظیفه حکومت است .
 
وی تصریح کرد رهنمود های اسلام کلی است ومیگوید که هرآنچه برای خودت ،فامیلت وجامعه ات ضرر می رساند ازآن خود داری کنید.