General error Textpattern Error: Data too long for column 'page' at row 1 on line 95
Tag error: <txp:article_custom section="dari" category="video" limit="1"> ->  Textpattern Error: Incorrect DATETIME value: '0000-00-00 00:00:00' while parsing form None on page dari
Tag error: <txp:article_custom id="225"> ->  Textpattern Error: Incorrect DATETIME value: '0000-00-00 00:00:00' while parsing form None on page dari
Counter Narcotics Justices Center (CNJC): مرکزعدلی و قضائی از نهم حوت روز ملی حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی تجلیل کرد

مرکزعدلی و قضائی از نهم حوت روز ملی حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی تجلیل کرد

2021-02-28 CNJC Photo

 

هیئت رهبری مرکزعدلی و قضائی مبارزه با مواد مخدر و مسکرات روز شنبه از نهم حوت سال ۱۳۹۹(روز ملی حمایت از نیرو های امنیتی و دفاعی کشور) طی یک محفل ویژه تجلیل و از نیرو های نظامی این مرکز قدردانی بعمل آوردند.

در این محفل هئیت رهبری مرکزعدلی و قضائی مبارزه با مواد مخدر و مسکرات، معاون امور امنیتی اداره تظیم زندان ها، قوماندان قطعه محافظت قضات و منسوبین پولیس مدیریت تدقیق، بررسی و لابراتوار، مدیریت توقیف خانه و قطعه محافظت قضات  این مرکز شرکت ورزیده بودند.

محفل با تلاوت آیاتی چند ازکلام الله مجید و سرود ملی کشورآغازگردید که درنخست قضاوتوال الحاج محمد نجیم"حمیدی"رئیس محکمه استیناف مرکزعدلی و قضایی مبارزه با مواد مخدر و مسکرات ضمن قدردانی از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور گفت:" امروز روز قهرمانانی است که با اقتدار، توانایی و نثار کردن جان های شیرین شان، دفاع از ارزشهای میهنی، حاکمیت ملی و مبارزه با دشمنان این وطن در سر خط کارتان قرار داشته و مردم ما را نسبت به آینده امیدوار می سازد."

آقای حمیدی افزود، نیروهای امنیتی قهرمانان واقعی این سرزمین هستند که در سردی و گرمی، درآب و آتش برزمین و آسمان برای مردم این مملکت تامین امنیت می کنند و ملت افغانستان همیشه و در همه حالات به گونه هدفدار و دوامدار از نیرو های امنیتی شان حمایت می کنند.

رئیس محکمه استیناف علاوه کرد که مردم همه میدانند که شما نیرو های قهرمان دور از آغوش پر مهر خانواده تان در سنگر های داغ نبرد شب ها را روز و روز ها را شب می کنید.ما مدیون جان فشانی های تان، آزادی خواهی های تان،عشق تان به خداوند، وطن و وظیفه تان هستیم و ارج می گذاریم و آن تیر و شمشیر تان سینه مداخله گران و دشمنان زبون شده و گرگ صفت را چاک می سازد.

آقای حمیدی خطاب به نیروهای امنیتی و دفاعی کشور گفت:" پیام مه به شما قهرمانان اینست که مردم با شماست و شما نگهبانان عزت و حیثیت مردم هستید.وطن را دوست بدارید و از وجب وجب این خاک مقدس تا آخرین نفس های تان دفاع و حراست نمایید.لباس شما شما نمایانگر غرور و حیثیت یک ملت واحد و متحد است و باید ارزش این لباس را بدانید و از هرگونه تخلف و اختلاس پرهیز کنید زیرا عدالت در سایه مبارزه شما طلوع می کند.

متعاقباً څارنمل محمد الف"عرفانی"رئیس عمومی څارنوالی اختصاصی مرکزعدلی وقضائی مبارزه با موادمخدر و مسکرات سخنرانی کرده گفت:" امروز قدردانی از قهرمانانی میشود که عزت و سلامت افغانستان را تضمین کرده اند و درس آزادی و عزت را به نسل های بعدی به  میراث گذاشته و هدیه می دهند."

موصوف تاکید کرد که وظیفه عمده پولیس تامین امن، نظم عامه و تنفیذ قانون درجامعه می باشد و مسلک پولیس یک وظیفه مقدس است. پولیس ملی باید روز به روز به طرف مسلکی شدن برود چون مسلکی بودن پولیس در تحقق عدالت و دفاع از حقوق بشر درجامعه می گردد.

رئیس عمومی څارنوالی اختصاصی مبارزه با مواد مخدرخاطرنشان ساخت که یکی دیگر از وظایف عمده پولیس بدست آوردن رضایت،اعتماد و برخورد نیک با مردم است.
وی از تمام منسوبین توقیف خانه مرکزعدلی و قضایی مبارزه با مواد مخدر و مسکرات خواست تا در جریان وظایف شان با مردم با حفظ کرامت انسانی و حقوقی شان مسلکی برخورد نمایند.

سپس جنرال نور"گلی"معاون امور امنیتی اداره تنظیم امور زندان ها کشور ضمن قدردانی از فداع کاری و نثار گرایی نیروهای امنیتی و دفاعی کشور گفت:"اداره تنظیم امور زندان ها با مرکزعدلی و قضائی مبارزه با مواد مخدر در پرتو قانون اساسی همکاری قانونی و اصولی دارد."

جنرال"گلی" نهم حوت (روز ملی نیروهای امنیتی به تمام سربازان دلیر افغانستان) را  مبارک باد گفته افزود که این روز بهانه ای باشد برای حمایت و تضمین نیروهای افغان که در دورترین نقطه کشور مصروف نگهبانی از امنیت و وطن هستند.

به گفته معاون امور امنیتی اداره تنظیم امور زندان های افغانستان، فیصدی بیشتر پولیس ملی مسلکی اند و این روند در حال تکمیل شدن است و پولیس ملی وابسته به هیچ شخص، تنظیم، یا جریان سیاسی نیست.

در اخیر به منسوبین نظامی مدیریت تدقیق، بررسی ولابراتوار، مدیریت توقیف خانه وقطعه امنیتی قضات مرکزعدلی و قضائی مبارزه با مواد مخدر و مسکرات تحسین نامه ها توزیع گردید.