General error Textpattern Error: Data too long for column 'page' at row 1 on line 95
Tag error: <txp:article_custom section="dari" category="video" limit="1"> ->  Textpattern Error: Incorrect DATETIME value: '0000-00-00 00:00:00' while parsing form None on page dari
Tag error: <txp:article_custom id="225"> ->  Textpattern Error: Incorrect DATETIME value: '0000-00-00 00:00:00' while parsing form None on page dari
Counter Narcotics Justices Center (CNJC): پایان برنامه آگاهی دهی به مناسبت هفته مبارزه علیه مواد مخدر

پایان برنامه آگاهی دهی به مناسبت هفته مبارزه علیه مواد مخدر

2020-07-05 CNJC Photo

 

برنامه آگاهی دهی به مناسبت هفته مبارزه علیه مواد مخدر که روز سه شنبه در مسیر شاهراه کابل – پروان و کابل – جلال آباد آغاز شده بود موفقانه خاتمه یافت.

ریاست مطبوعات و روابط عامه مرکزعدلی وقضایی مبارزه علیه مسکرات ومواد مخدر، به سلسله برنامه های آگاهی دهی سال های گذشته در خصوص آگاهی از قانون مبارزه علیه مسکرات و مواد مخدر، اضرار استفاده مشروبات الکولی و مواد مخدر، کشت، تولید وقاچاق آن، برنامه آگاهی دهی را برای بلند بردن سطح آگاهی راننده گان و مسافرین درمسیر دو شاهراه بزرگ کابل – شمال و کابل مشرقی راه اندازی نمود.

در این برنامه درکنار خالد"موحد" رئیس مطبوعات و روابط عامه و سخنگوی مرکزعدلی و قضائی مبارزه علیه مسکرات و مواد مخدر، سرپرست قطعات خاص معینیت مبارزه علیه مواد مخدروزارت امورداخله وشماری ازرسانه های تصویری، صوتی وچاپی نیزحضور داشتند.

این برنامه توسط ریاست مطبوعات و روابط عامه مرکزعدلی وقضائی مبارزه علیه مسکرات و مواد مخدر به همکاری کابل گیت، معینیت مبارزه علیه مواد مخدر وزارت امور داخله که بمنظور جلوگیری ازحمل ونقل مواد مخدر،مشروبات الکولی و تابلیت های روان گردان توسط وسایط مسافربری در مسیر شاهراه راه اندازی شده بود در آن بیش از 3 هزار واسطه مسافر بری و باربری با نصب کردن پوستر ها، حاوی آگاهی از قانون مبارزه علیه مسکرات ومواد مخدر تحت پوشش قرار گرفت.

کارمندان ریاست مطبوعات و روابط عامه مرکزعدلی وقضایی مبارزه علیه مسکرات ومواد مخدر با نصب پوستر های حاوی آگاهی از قانون مبارزه علیه مسکرات ومواد مخدر درشیشه های وسایط مسافربری و باربری به مسافرین در راستای اضرار استفاده از مشروبات الکولی ومواد مخدر و قاچاق آن در مسیر شاهراه ها نیزآگاهی دادند.

این برنامه آگاهی دهی ازسوی راننده گان و مسافرین شاهراه کابل - پروان و کابل - جلال آباد مورد استقبال گرفت.

 فرید یک تن از راننده گان کابل – پروان گفت:" این گونه برنامه ها درجلوگیری از قاچاق مسکرات ومواد مخدر وبلند بردن سطح آگاهی مردم از قوانین اثرگذار می باشد" .

فیض الله یکی دیگر از راننده گان این مسیر ضمن خرسندی از برنامه یاد شده افزود در صورتیکه راننده گان و مسافرین این شاهراه از قانون مبارزه علیه مسکرات و مواد مخدر اگاهی حاصل کنند، قاچاقبران دیگر نمیتوانند دراین مسیرمواد مخدر را قاچاق کنند.

شفیع که از هشت سال به اینسو در شاهراه کابل – جلال آباد راننده گی می کند می گوید که پیش از این در مورد مجازات قاچاق مواد مخدر معلومات نداشت و پس از این تلاش خواهد کرد تا در انتقال مسافرین شکار قاچاقبران مواد مخدر نشود.

این درحالی است که کارمندان بخش مطبوعات مرکزعدلی و قضائی مبارزه علیه مسکرات و مواد مخدر در سال های گذشته نیزهمچو برنامه هارا در چهار دروازۀ ورودی شهر کابل و سایر ولایات کشور راه اندازی نموده اند که نتایج خوب وموثری را درپی داشته است.